تحولات لبنان و فلسطین

وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که پاریس و دوحه امروز (سه‌شنبه) کمک‌های بشردوستانه فوری خود را به لبنان تحویل دادند.

ارسال کمک‌های بشردوستانه فرانسه و قطر به لبنان

در حالی که پاریس خواستار تلاش‌های بشردوستانه گسترده‌تر و برقراری آتش‌بس در لبنان است، ژان نوئل باروت وزیر امور خارجه فرانسه خطاب به قانونگذاران در پارلمان این کشور هشدار داد که «اگر اقدامی نکنیم، ممکن است لبنان در آینده شبیه سوریه شود».

وی گفت که طرفین درگیری باید پیشنهاد آتش‌بس را بپذیرند تا «به صلح و مذاکرات، فرصتی برای تضمین حاکمیت لبنان و امنیت [رژیم] اسرائیل داده شود».

باروت افزود که فرانسه همچنین در تلاش است تا به زودی نشستی در مورد لبنان پیرامون سه موضوع کمک‌های بشردوستانه، تقویت ارتش لبنان و بحث در مورد خلاء سیاسی جاری در این کشور، ترتیب دهد.

«رویترز» به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که هواپیماهای نظامی فرانسه و قطر حدود ۲۷ تن دارو و مایحتاج اولیه از جمله پتو و بسته‌های بهداشتی را تحویل مقامات لبنانی داده‌اند.

بر اساس این گزارش، هدف کمک‌های امروز فرانسه و قطر، حمایت از گروه‌های کمک‌رسانی محلی برای کمک به مجروحان و آوارگان است.

پیش از این، سازمان ملل متحد و دولت لبنان درخواست کمک فوری ۴۲۶ میلیون دلاری برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان گرفتار در درگیری‌های جاری با رژیم صهیونیستی، دادند.

ارتش رژیم صهیونیستی حدود یک هفته پیش حملات جنایتکارانه‌ای را به ضاحیه جنوبی بیروت انجام داد که منجر به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان شد.

طبق گزارش وزارت بهداشت لبنان، حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

در پی این حمله، مقاومت اسلامی لبنان مواضع نظامی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین در سرزمین‌های اشغالی را آماج حملات موشکی خود قرار داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.